Okretni portalni granik s dvokrakim dohvatnikom

Krnjić, Vladimir (2010) Okretni portalni granik s dvokrakim dohvatnikom. = Master's thesis (Bologna) , Sveučilište u Zagrebu, Fakultet strojarstva i brodogradnje, UNSPECIFIED. Mentor: Ščap, Dragutin.

[img] Text
05_10_2010_Vladimir_Krnjic_Diplomski_rad.pdf - Published Version
Restricted to Repository staff only Jezik dokumenta:Croatian

Download (7MB)

Abstract (Croatian)

Predmet ovog rada je proračun i izrada 3D modela portalnog lučkog granika s dvokrakim dohvatnikom. Pprojekt ovakvog granika može se podijeliti u tri osnovne cjeline: optimalna sinteza i dimenzioniranje članova dohvatnika, proračun i odabir elemenata pogonskih mehanizama te dimenzioniranje i provjera čvrstoće, krutosti i stabilnosti glavnih djelova nosive konstrukcije. U prvom djelu rada opisan je postupak sinteze dvokrakog dohvatnika koji je proveden za dohvatni mehanizam granika zadanog u zadatku. Kinetostatičkom analizom određena su optrećenja u zglobovima dohvatnika, kao i sama opterećenja pojedinih članova dohvatnika. Na osnovu dobivenih rezultata izvršeno je dimenzioniranje te provjera čvrstoće i stabilnosti svih članova dohvatnog mehanizma. Portalni lučki granik ima nekoliko pogonskih mehanizama: mehanizmi za dizanje, za promjenu dohvata, za okretanje okretnog dijela i mehanizam za vožnju. Mehanizmi za dizanje podjeljeni su na glavni i pomoćni te su za oba mehanizma odabrani pogonski uređaji i izvršena je provjera čvrstoće pojedinih elemenata sklopa kuke te dimenzioniranje dijelova vitla. Konstrukcija mehanizma za promjenu dohvata može biti različitih izvedbi. U ovom slučaju je zbog svoje jednostavnosti odabrana izvedba sa zupčanikom i ozubnicom. Pojedine veličine u ovom djelu su pretpostavljene zbog pojednostavljenja proračuna. Proračunu mehanizma za okretanje prethodi odabir načina veze između okretnog dijela i portala. Zbog jednostavnosti konstrukcije i montaže za ostvarenje ove veze odabran je veliki okretni ležaj. Nakon toga odabrani su potrebni elementi za pogon i prijenos snage. Ovdje treba napomenuti da proračun mehanizma za okretanje slijedi nakon završetka konstrukcije okretnog dijela granika. Nakon izrade kompletne konstrukcije granika slijedi proračun mehanizma za vožnju. Ovaj mehanizam izveden je sa direktnim pogonom na pogonske kotače. Prilikom proračuna razmatrano je više slučajeva opterećenja granika kako bi se utvrdilo zadovoljava li odabrani pogon moguće uvjete rada granika. Provjera čvrstoće i stabilnosti konstrukcije izvršena je na najvažnijim dijelovima nosive konstrukcije granika. Budući da nosiva konstrukcija ima veliki broj dijelova ona je podjeljena na nekoliko najvažnijih dijelova te je za svaki odabrani dio izvršena navedena provjera s obzirom na postavljene zahtjeve. Poslijednje poglavlje rada obuhvaća provjeru stabilnosti granika. U ovom dijelu rada razmatra se nekoliko slučajeva, a posebna pozornost posvećena je utjecaju vjetra na stabilnost granika. Na začelju rada nalaze se prikazi 3D modela portalnog lučkog granika izrađenog u programu SolidWorks. Osim ilustracija cijelog modela dani su i prikazi pojedinih detalja konstrukcije i pogonskih mehanizama granika.

Item Type: Thesis (Master's thesis (Bologna))
Uncontrolled Keywords: granik; dvokraki dohvatnik; pogonski mehanizam; čvrstoća
Divisions: 400 Department of IC Engines and Mechanical Handling Equipment > 420 Chair of Mechanical Handling Equipment and Constructions
Date Deposited: 22 Sep 2014 18:00
Last Modified: 16 Oct 2015 13:08
URI: http://repozitorij.fsb.hr/id/eprint/1087

Actions (login required)

View Item View Item

Downloads

Downloads per month over past year

Nema podataka za dohvacanje citata