Izrada brzog modela HCCI motora pogonjenog etanolom

Kunštek, Monika (2012) Izrada brzog modela HCCI motora pogonjenog etanolom. = Master's thesis (Bologna) , Sveučilište u Zagrebu, Fakultet strojarstva i brodogradnje, UNSPECIFIED. Mentor: Lulić, Zoran.

[img] Text
20_01_2012_DIPLOMSKI_RAD_Monika_Kunstek.pdf
Restricted to IP adress Jezik dokumenta:Croatian

Download (2MB)

Abstract (Croatian)

Motori s unutarnjim izgaranjem intezivno se razvijaju već desetljećima. Mnoge karakteristike motora s unutarnjim izgaranjem su poboljšane: povećale su se performanse motora, povoljnije karakteristike potrošnje te su manje količine ispušnih štetnih plinova. Sva navedena poboljšanja su izvedena zbog brojnih vanjskih faktora kao što su: novije direktive s nižim graničnim vrijednostima sastava ispušnih plinova, ograničene količine (a time i poskupljenje) fosilnih goriva (dizelsko gorivo i benzin) te povećanja konkurentnosti na tržištu. Međutim, zahtjevi za poboljšanja postaju sve složeniji i iz tog razloga inženjeri se okreću razvoju novih tehnologija. Jedna od tih tehnologija je razvoj novog procesa izgaranja u motorima s unutarnjim izgaranjem, a riječ je o izgaranju homogene smjese s kompresijskim paljenjem HCCI (eng. Homogeneous Charge Compression Ignition). HCCI motor je relativno novi koncept motora koji ima potencijal ostvarenja visoke učinkovitosti uz nisku emisiju štetnih produkata izgaranja. Ovaj tip motora još uvijek nije u komercijalnoj primjeni jer je potrebno provesti dodatna ispitivanja koja bi otklonila njegove nedostatke, kao što su: poteškoće u kontroliranju njegovog rada te mala specifična snaga. Ispitivanja se provode eksperimentalno i na računalnim simulacijama.Računalne simulacije potpunog modela HCCI motora su vrlo složene i procesorski zahtjevne te dugo traju. Zbog toga se ne može provoditi veliki broj radnih točaka i dovoljno različitih modela. Kako bi se ubrzalo istraživanje HCCI motora, može se pojednostaviti njegov računalni model upotrebom drugih modela izgaranja. Ovaj rad istražuje mogućnosti upotrebe Vibe-ovog modela izgaranja koji bi mogao dovoljno dobro opisati rad HCCI motora. Međutim, kako bi se mogao upotrijebiti Vibe-ov model izgaranja, potrebno je izraditi funkcije koje za definirano početno stanje izračunavaju Vibe-ove parametre izgaranja. Da bi se utvrdilo da li izrađeni Vibe-ov model izgaranja dovoljno dobro opisuje rad HCCI motora, potrebno je napraviti validaciju izrađenih funkcija, odnosno usporedbu Vibe-ovog i višezonskog modela izgaranja. Upotrebom Vibeovog modela za proračun HCCI motora postiglo se višestruko kraće vrijeme proračuna od šest-zonskog modela. \Na taj način može se računati veliki broj ciklusa u relativno kratkom vremenu ili napraviti veći broj simulacija u istom vremenu.

Item Type: Thesis (Master's thesis (Bologna))
Uncontrolled Keywords: HCCI; višezonski model; AVL Boost
Date Deposited: 22 Sep 2014 18:00
Last Modified: 16 Oct 2015 12:58
URI: http://repozitorij.fsb.hr/id/eprint/1608

Actions (login required)

View Item View Item

Downloads

Downloads per month over past year

Nema podataka za dohvacanje citata