Ribjan, Iva (2012) Opravdanost korištenja sintetičkih goriva u obnovljivim energetskim sustavima. = Master's thesis (Bologna) , Sveučilište u Zagrebu, Fakultet strojarstva i brodogradnje, UNSPECIFIED. Mentor: Duić, Neven.
![]() |
Text
07_02_2012_Ridjan_Master_thesis.pdf Restricted to IP adress Jezik dokumenta:Croatian Download (2MB) |
Abstract (Croatian)
Svrha ovog rada je pružiti odgovor na pitanje: Kolika je opravdanost korištenja sintetičkih goriva u svrhu postizanja 100% obnovljivog prometnog sektora? Stoga je provedena analiza energetskog sustava te su osmišljena dva scenarija za proizvodnju sintetičkih goriva, scenarij koji obuhvaća elektrolizu vode i CO2 (eng. co-electrolysis) i hidrogenizacija CO2 (eng. CO2 hydrogenation), s posebnim fokusom na elektrolizatore s elektrolitom od krutih oksida (SOEC) u kombinaciji s recikliranje CO2. Usporedba, s dva scenarija sa izravnom upotrebom biomase za proizvodnju goriva - hidrogenizacija biomase (eng. hydrogenation of biomass) i scenarij s konvencionalno proizvedenim biodizelom, je provedena u pogledu opskrbe primarnom energijom, potrošnje biomase, fleksibilnosti sustava te društveno-ekonomskih troškova. Scenariji osiguravaju potrebe za tekućim gorivima koja ne mogu biti zamijenjena prvim prioritetom - izravnom elektrifikacijom sektora. Razlog analize jest činjenica da je prometni sektor trenutno jedini sektor u kojem nije bilo značajnih penetracija obnovljivih izvora energije, u potpunosti je ovisan o nafti, te ima brzi porast potražnje u posljednih nekoliko desetljeća. \Nadalje, veliki je izazov otkloniti ovisnost o nafti zbog različitih oblika i potreba prometnog sektora. Biogoriva, odmah nakon elektrifikacije, predstavljaju glavnu zamjenu tekućim fosilnim gorivima u sektoru. Glavni razlozi za izbjegavanje izravne uporabe biomase u sektoru prometa, tj. proizvodnji biogoriva, su problemi vezani za nedostatak dostupnog zemljišta, ograničenost resursa, utjecaj na opskrbu hranom te drugi utjecaji na okoliš i biosferu. Stoga je neophodno napraviti detaljnu analizu prometnog sektora kako bi se namirile potrebe te zadovoljili kriteriji 100% obnovljivog energetskog sustava u 2050-toj. Analiziran je danski sustav, najrazvijeniji 100% obnovljivi energetski sustav dostupan u CEESA projektu, koji uključuje široku raznolikost mjera u prometnom kao i ostalim energetskim sustavima. Analiza je pokazala da scenariji za proizvodnju sintetičkih goriva potvrđuju poboljšanja fleksibilnosti sustava što je ključno za pretvorbu energetskog sustava u 100% obnovljivi sustav. Scenariji za proizvodnju sintetičkih goriva su skuplji, no dodatni troškovi se isplate zbog ušteda na biomasi, čija je količina ograničena u energetskom sustavu. S mogućim tehnološkim razvojem i masovnom proizvodnjom SOEC-a, sintetička goriva mogla bi postati konkurentna i imati tržišnu prednost u odnosu na biogoriva, s obzirom na sigurnost opskrbe, nedostatka zemljišta, ograničenost resursa itd.
Item Type: | Thesis (Master's thesis (Bologna)) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | sintetička goriva; elektrolizatori s elektrolitom od krutih oksida (SOEC); 100% obnovljivi energetski sustavi; obnovljivi prometni sektor |
Date Deposited: | 22 Sep 2014 18:00 |
Last Modified: | 26 May 2017 10:06 |
URI: | http://repozitorij.fsb.hr/id/eprint/1630 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |