Procjena energetskih potreba električnog vozila

Dominković, Matej (2012) Procjena energetskih potreba električnog vozila. = Undergraduate thesis , Sveučilište u Zagrebu, Fakultet strojarstva i brodogradnje, UNSPECIFIED. Mentor: Lulić, Zoran.

[img]
Preview
Text
13_02_2012_Dominkovic_Matej_Procjena_energetskih_potreba_elektricnog_vozila.pdf Jezik dokumenta:Croatian

Download (1MB) | Preview

Abstract (Croatian)

Korištenje programskog paketa AVL Cruise u svrhu simulacije električnih vozila pruža velike mogućnosti onome tko ga koristi. U radu je proračunata potrošnja prosječnog osobnog vozila pogonjenog električnom energijom i minibusa sa kapacitetom od dvadeset i dvoje ljudi za kratke relacije po gradu. Korišteni ciklusi su standardi za određivanje potrošnje u autoindustriji i koriste se kao referentni za prikaz potrošnje vozila. Rezultati koje proizvođači izlažu baziraju se na testiranju ciklusa vožnje prema europskom \NEDC-u ili američkom Ftp_75. U tim slučajevima vozilo je prazno izuzev vozača i svi dodatni potrošači su isključeni. Rezultati dobiveni korištenjem programa Cruise u ovom radu razlikuju se od onih koje predstavljaju prizvođači. U eurposkom ciklusu \NEDC dobivena potrošnja iznosi 18, a službeni rezultati proizvođača 14 kWh/100 km. Ako se primjeni zahtijeniji ciklus kao što je Ftp_75 te uključimo potrošače kao što su klima, radio i žarulje potrošnja se povećava na visokih 42 kWh/100km, što je za 10 kWh/100km više od najveće potrošnje objavljene od strane EPA-e (Environmental Protection Agency) [9]. Iz dobivenih rezultata može se zaključiti da podaci o potrošnji variraju i ovise o načinu vožnje i uključenim potrošačima. Ako se uzme da je masa baterija u referentnom vozilu 170 kg i da je specifična energija baterije 140 Wh/kg dobije se kapacitet baterije od 24 kWh i doseg od 80 km. Prosječna pređena udaljenost po jednom danu bi bila zadovoljena. Kako tehnologija proizvodnje baterija napreduje danas postoje komercijalno dostupne baterije sa specifičnom energijom od 200 Wh/kg [7] što bi značilo da naše vozilo ima kapacitet od 34 kWh i time povećava doseg na 113 km. Primjena takvih baterija je međutim skuplja. Korištenjem električnih vozila u javnom prijevozu je već uobičajena pojava. Postoje autobusi koji dobivaju energiju iz žica postavljenih iznad autobusa (trolejbus). Vozilo koje smo simulirali je međutim zamišljeno tako da baterije pogone električni motor što pruža vozilu neovisnost o infrastrukturi. Dobiveni rezultati od 150 km autonomije govore o velikom potencijalu električnih vozila u javnom prijevozu. Iako je cijena električnih vozila danas relativo visoka, a autonomija slabija u usporedbi sa motorima na unutarnje izgaranje, ne treba zanemariti nižu cijenu za prijeđeni kilometar i primarni razlog proizvodnje takvih vozila, a to je količina ispušnih plinova jednaka nuli.

Item Type: Thesis (Undergraduate thesis)
Uncontrolled Keywords: električna vozila; AVL Cruise; minibus; NEDC
Date Deposited: 22 Sep 2014 18:00
Last Modified: 16 Oct 2015 12:57
URI: http://repozitorij.fsb.hr/id/eprint/1715

Actions (login required)

View Item View Item

Downloads

Downloads per month over past year

Nema podataka za dohvacanje citata