Analiza mogućnosti unaprjeđenja uzdužne i bočne dinamike vozila uz primjenu nezavisnog električnog pogona na sva četiri kotača

Šimunić, Tomislav (2012) Analiza mogućnosti unaprjeđenja uzdužne i bočne dinamike vozila uz primjenu nezavisnog električnog pogona na sva četiri kotača. = Master's thesis (Bologna) , Sveučilište u Zagrebu, Fakultet strojarstva i brodogradnje, UNSPECIFIED. Mentor: Deur, Joško.

[img] Text
10_05_2012_Tomislav_Simunic_-Diplomski_rad.pdf
Restricted to Repository staff only Jezik dokumenta:Croatian

Download (6MB)

Abstract (Croatian)

Razvoj automobilskih mehatroničkih sustava koji aktivno djeluju na uzdužnu i bočnu dinamiku vozila prvenstveno je važan zbog povećanja aktivne sigurnosti vozača u prometu. Međutim, postoje i brojni drugi aspekti zbog kojih je važan razvoj ovakvih sustava, poput ekologije ili povećanja užitku vožnji. Sve češćim pojavljivanjem vozila na električni pogon, javlja se tendencija k razvoju regulacijskih sustava koji aktivno djeluju na bočnu i uzdužnu dinamiku preko takve vrste pogona. Kod razvoja tih sustava, koriste se stečena znanja koja se koriste kod konvencionalnih vozila, koja su pogonjena motorima s unutrašnjim izgaranjem. Također, postojeća znanja se proširuju zbog više mogućnosti koje može pružiti električni pogon, koji je sa stajališta sinteze regulacijskih sustava bolje upravljiv. U ovom radu je dan opis linearizirane uzdužne i bočne dinamike vozila, kao uvod za analizu regulacijskih sustava koji se bave uzdužnom i bočnom dinamikom vozila. Sustavi su analizirani za vozilo s nezavisnim električnim pogonom na sva četiri kotača, koji pruža široke mogućnosti kada se radi o unaprjeđenju uzdužne i bočne dinamike vozila. Za sustave regulacije uzdužne dinamike izrađeni su simulacijski modeli iz koji su dobiveni rezultati za sportsko vozilo s ovom vrstom pogona. Dok je za regulacijski sustav bočne dinamike putem razdiobe momenta (engl. torque vectoring) dan pregled mogućnosti kod primjene na ovakvoj vrsti električnog pogona.

Item Type: Thesis (Master's thesis (Bologna))
Uncontrolled Keywords: dinamika vozila; linearizacija dinamičkog modela vozila; električni nezavisni pogon; regulacija dinamike vozila; razdioba momenta
Date Deposited: 22 Sep 2014 18:00
Last Modified: 16 Oct 2015 13:01
URI: http://repozitorij.fsb.hr/id/eprint/1777

Actions (login required)

View Item View Item

Downloads

Downloads per month over past year

Nema podataka za dohvacanje citata