Testiranje graničnih opterećenja i funkcionalnosti sustava kontrole zrakoplova AC4

Bišćan, Petar (2013) Testiranje graničnih opterećenja i funkcionalnosti sustava kontrole zrakoplova AC4. = AC4 airplane control system limit load and operation certification tests. Master's thesis (Bologna) , Sveučilište u Zagrebu, Fakultet strojarstva i brodogradnje, UNSPECIFIED. Mentor: Žanić, Vedran.

[img] Text
Master's_thesis_BP_2013.pdf - Published Version
Restricted to Repository staff only Jezik dokumenta:English

Download (5MB)

Abstract (Croatian)

Kao dio postupka koji spada u certificiranje laganog sportskog zrakoplova AC4 izvršena su testiranja graničnih opterećenja i funkcionalnost sustava. Upravljački sustav obuhvaća: glavni upravljački sustav (kormilo dubine, kormilo smjera, krilca) i sekundarni upravljački sustav (trim, zakrilca). Za svaki upravljački sustav u korelaciji sa odgovarajućim standardima i propisima (ASTM 2245-10c, EASA CS LSA) opisani su uvjeti i načini opterećenja. S obzirom na karakteristike upravljačkog sustava zrakoplova AC4 definirani su prolazni odnosno ne prolazni kriteriji i utvrđen je plan testiranja. \Na temelju dobivenih pretpostavki opterećenja, testovima je utvrđeno na kojim se kritičnim područjima upravljačkog sustava (otklonjeni, neotklonjeni, između) pojavljuju kritična opterećenja. Pod nadzorom sukladnog verificiranog inžinjera unutar kompanije Aircraft Design and Certification, koja nosi certifikat EASA 21J.411 organizacije za projektiranje unutar ovog diplomskog rada sudjelovalo se u planiranju, pripremi, izvršenju i dokumentiranju cjelokupnog testiranja

Abstract

As a part of the certification procedure for the light sport airplane AC4 control system limit load and operation tests are performed. The control system includes the main control system (elevator, rudder, aileron) and the secondary control system (trim, flap). Test load conditions and means of load introduction for each control system is described and correlated with the corresponding standards and regulations (ASTM 2245-10c, EASA CS LSA). With respect to the characteristics of the AC4 airplane control system, the fail/pass criteria and the test plans are defined. The tests include determination of the controls critical position (deflected, undeflected, in between) at which critical load condition occurs, based on the given load assumptions. The planning, preparation, execution and documenting of the tests within this thesis have been supervised by the compliance verification engineers (CVE) within Aircraft Design & Certification Ltd., a design organization with EASA.21J.411 certificate.

Item Type: Thesis (Master's thesis (Bologna))
Uncontrolled Keywords: upravljački sustav zrakoplova; testiranje upravljačkog sustava zrakoplova; certificiranje upravljačkog sustava zrakoplova
Subjects: TECHNICAL SCIENCE > Mechanical Engineering
Divisions: 600 Department of Naval Engineering and Marine Technology > 620 Chair of Marine Structures Design
Date Deposited: 22 Sep 2014 18:00
Last Modified: 16 Oct 2015 12:50
URI: http://repozitorij.fsb.hr/id/eprint/2271

Actions (login required)

View Item View Item

Downloads

Downloads per month over past year

Nema podataka za dohvacanje citata