Projekt konstrukcije pomičnih palubica broda za prijevoz automobila

Kosanović, Nenad (2013) Projekt konstrukcije pomičnih palubica broda za prijevoz automobila. = Master's thesis (Bologna) , Sveučilište u Zagrebu, Fakultet strojarstva i brodogradnje, UNSPECIFIED. Mentor: Andrić, Jerolim.

[img]
Preview
Text
21_11_2013_Diplomski_rad-Konstrukcija_pomicnih_palubica.pdf Jezik dokumenta:Croatian

Download (6MB) | Preview

Abstract (Croatian)

Cilj ovog diplomskog rada bio je projektiranje konstrukcije pomičnih palubica broda za prijevoz 6700 automobila (Loa=199.9 m, B=32.26 m, D=36.68 m, T=9.0 m, tip: PTCP-pure car truck carier) prema pravilima klasifikacijskog društva Det Norske Veritas (D\NV). Potrebnu dokumentaciju za izradu projekta ustupila je tvrtka Marina Brod d.o.o. Projekt je morao zadovoljiti pravila klasifikacijskog društva kao i želje brodovlasnika da bi kao takav bio prihvaćen. U ovom radu pažnja je posvećena konstruiranju pomičnih palubica palube 2. U razmatranje su odabrane dvije pomične palubice, palubica P6 pravilnog četverokutnog oblika i palubica C10 nepravilnog oblika. Valja napomenuti da je za palubu 2 već postojao gotov proračun roštilja pomičnih palubica, te je u ovom radu jedan od ciljeva bio pronaći eventualno bolje rješenje. U početnoj konceptualnoj fazi proveden je proračun prema pravilima klasifikacijskog društva, koji je služio kao osnova za daljnju analizu. U računalnom programu MAESTRO izrađeni su modeli palubica gdje su za modeliranje primarnog roštilja korišteni grubi gredni konačni elementi. Model koji je bio najpovoljniji u odnosu na masu strukture dodatno je izrađen u programu \Nauticus 3D-beam te su uspoređeni rezultati sa rezultatima koje je dao MAESTRO. \Na temelju odziva konstrukcije izvršena je analiza podobnosti konstrukcije prema strukturnim kriterijima (popuštanje, izvijanje), te je u slučaju nezadovoljenja predloženo strukturno riješenje koje zadovoljava razmatrane kriterije. U završnoj fazi izrađen je detaljni MKE model u programskom paketu FEMAP/\NASTRA\N gdje su korišteni pločasti konačni elementi. Model fine mreže razmatran je sa dva oblika opterećenja. Prvi oblik obuhvaća distribuirano opterećenje po čitavoj oplati palubice, dok drugi oblik obuhvaća osovinsko opterećenje uslijed lokalnog pritiska kotača automobila na površinu oplate. \Na temelju odziva konstrukcije izvršena je analiza podobnosti konstrukcije prema strukturnim kriterijima (popuštanje, izvijanje), te je u slučaju nezadovoljenja predloženo strukturno riješenje koje zadovoljava razmatrane kriterije. \Na temelju detaljnog modela fine mreže izrađena je tehnička dokumentacija čelične strukture palubica sa svim lokalnim pojačanjima strukture.

Item Type: Thesis (Master's thesis (Bologna))
Uncontrolled Keywords: pomična palubica; projektiranje konstrukcije; metoda konačnih elemenata; brod za prijevoz automobila
Date Deposited: 22 Sep 2014 18:00
Last Modified: 16 Oct 2015 12:52
URI: http://repozitorij.fsb.hr/id/eprint/2536

Actions (login required)

View Item View Item

Downloads

Downloads per month over past year

Nema podataka za dohvacanje citata