Analiza rada HCCI motora pri pogonu etanolom

Mihoci, Luka (2013) Analiza rada HCCI motora pri pogonu etanolom. = Master's thesis (Bologna) , Sveučilište u Zagrebu, Fakultet strojarstva i brodogradnje, UNSPECIFIED. Mentor: Kozarac, Darko.

[img]
Preview
Text
21_11_2013_Diplomski_rad_Luka_Mihoci_Analiza_rada_HCCI_motora_pri_pogonu_etanolom.pdf Jezik dokumenta:Croatian

Download (4MB) | Preview

Abstract (Croatian)

S obzirom na današnju ekološku osviještenost i sve više prisutan efekt staklenika, motorima s unutarnjim izgaranjem postavljaju se sve veći zahtjevi u pogledu emisija štetnih produkata izgaranja i potrošnje goriva. Osim usavršavanja postojećih procesa, sve više se istražuju i razvijaju novi procesi izgaranja. Jedan od tih procesa je proces izgaranja homogene smjese s kompresijskim paljenjem (HCCI). Taj proces ima veliki potencijal za ostvarenje niske emisije dušikovih oksida (\NOx) i povećanja stupnja djelovanja motora. S obzirom da je taj proces još u fazi istraživanja i razvoja, provodi se veliki broj eksperimentalnih ispitivanja u laboratorijima i vrši se analiza prikupljenih podataka, što je i tema ovoga rada. Iako HCCI motor ima veliki potencijal, još uvijek postoje problemi koji sprečavaju njegovu široku primjenu. Izgaranje kod HCCI motora nastupa samozapaljenjem smjese uslijed kompresije. Kako samozapaljene ovisi o većem broju faktora, dolazi do problema s kontrolom samozapaljenja. To je glavni problem HCCI motora jer kod nekontroliranog izgaranja može doći do oštećenja motora. Osim problema s kontrolom postoji još i problem uskog područja rada, hladnog starta te emisije neizgorenih ugljikovodika (HC) i ugljikovog monoksida (CO). S ciljem rješavanja problema kontrole samozapaljenja provedeno je ispitivanje HCCI motora pogonjenog etanolom koje je izvršio mentor ovoga rada dr. sc. Darko Kozarac, a analiza rezultata provedena je od strane autora ovog rada. U radu je prikazano ponašanje HCCI motora s promjenom faktora zraka, tlaka usisa i faze izgaranja (CA50) pri konstantnoj brzini vrtnje. Analizirana je promjena srednjeg indiciranog tlaka, indiciranog stupnja djelovanja, emisije štetnih produkata izgaranja i stabilnost rada motora. Također analiziran je utjecaj potrebne snage kompresora i grijača na smanjenje indicirane snage i stupnja djelovanja. Analiza je pokazala da motor može imati široko područje opterećenja uz stabilan rad motora. \Nabijanje se pokazalo kao učinkovita metoda postizanja veće snage motora, dok se visok stupanj djelovanja može ostvariti primjenom visokog faktora zraka. Emisija dušikovih oksida (\NOx) je bila vrlo niska, a emisija neizgorenih ugljikovodika (HC) i ugljikovog monoksida (CO) visoka za sve uvjete rada. \Na temelju podataka dobivenih analizom izrađena je radna mapa motora koja prikazuje potrebne uvjete rada za ostvarenje određene snage motora uz stabilan rad.

Item Type: Thesis (Master's thesis (Bologna))
Uncontrolled Keywords: HCCI; ispitivanje motora; analiza rezultata
Date Deposited: 22 Sep 2014 18:00
Last Modified: 16 Oct 2015 12:53
URI: http://repozitorij.fsb.hr/id/eprint/2543

Actions (login required)

View Item View Item

Downloads

Downloads per month over past year

Nema podataka za dohvacanje citata