Primjena “Four Step Modela“ na analizu kretanja osobnih automobila s mogućom aplikacijom na energetsko planiranje punjenja električnih vozila – slučaj grada Zagreba

Katić, Katarina (2013) Primjena “Four Step Modela“ na analizu kretanja osobnih automobila s mogućom aplikacijom na energetsko planiranje punjenja električnih vozila – slučaj grada Zagreba. = Master's thesis (Bologna) , Sveučilište u Zagrebu, Fakultet strojarstva i brodogradnje, UNSPECIFIED. Mentor: Duić, Neven.

[img] Text
21_11_2013_Diplomski_Rad_Katarina_Katic.pdf
Restricted to Repository staff only Jezik dokumenta:Croatian

Download (2MB)

Abstract (Croatian)

Radi znatnijeg smanjenja emisija ugljičnog dioksida u transportnom sektoru Republike Hrvatske potrebno je zamijeniti konvencionalna goriva s obnovljivim izvorima energije. To je moguće napraviti primjenom električnih vozila te se sve više pažnje posvećuje na njihovu integraciju u transportne i energetske sustave. Cilj diplomskog rada je ispitati transportni sustav grada Zagreba s fokusom na putovanja osobnih vozila, kako bi se dobila satna krivulja opterećenja transportnog sektora. Rad se temelji na metodi Four step model (FSM) za predviđanje potreba za putovanjima te opterećenje transportnog sustava. Koristeći analogiju s modelima predviđanja prometnog opterećenja FSM potrebno je razviti matematički model primjene FSM u svrhe energetskog planiranja te napraviti procjenu krivulja opterećenja u sektoru transporta u urbanim sredinama. FSM metoda dovela je do izračuna broja putovanja osobnih vozila pomoću kojih se dobila krivulja opterećenja punjenja električnih vozila (EV). Svrha rada je ispitati utjecaj elektrifikacije transporta na krivulju potrošnje električne energije u Zagrebu. Proračuni i ispitivanja provedena su za pet scenarija s različitim postotkom penetracije električnih vozila. Proračunato je i opterećenje sustava u H2RES-u te je prikazan utjecaj integracije električnih vozila na elektroenergetski sustav grada Zagreba. Analizom rezultata utvrdilo se da integracija EV negativno utječe na elektroenergetski sustav Grada Zagreba te da neregulirano punjenje EV negativno utječe na distribuciju krivulje potrošnje. U radu su se analizirale i ukupne emisije CO2 proizvedene u Zagrebu iz osobnih vozila. Pokazano je da se povišenjem udjela električnih vozila smanjuju ukupne emisije CO2. S obzirom na referenti scenarij zabilježeno je smanjenje emisija CO2 od 34,7% u scenariju s penetracijom električnih vozila od 50%. Uz smanjenje emisija CO2 integracijom električnih vozila se ostvaruje smanjenje drugih štetnih produkata izgaranja CO, \NO ,THC čestice i buke.

Item Type: Thesis (Master's thesis (Bologna))
Uncontrolled Keywords: električna vozila; Four Step Model; krivulja opterećenja transportnog sustava; emisije CO2
Date Deposited: 22 Sep 2014 18:00
Last Modified: 16 Oct 2015 12:52
URI: http://repozitorij.fsb.hr/id/eprint/2557

Actions (login required)

View Item View Item

Downloads

Downloads per month over past year

Nema podataka za dohvacanje citata