Utjecaj hrapavljenja oplakane površine na eksploatacijska svojstva broda

Belamarić, Branko (2008) Utjecaj hrapavljenja oplakane površine na eksploatacijska svojstva broda. = Effects of wetted surface roughness on ship performance and economics. Doctoral thesis , Sveučilište u Zagrebu, Fakultet strojarstva i brodogradnje, UNSPECIFIED. Mentor: Žanić, Vedran.

[img] Text
19_05_2008_Disertacija48.pdf - Published Version
Restricted to IP adress Jezik dokumenta:Croatian

Download (6MB)

Abstract (Croatian)

Veliki je broj čimbenika okoliša i deteriorativnih uvjeta u službi broda koji utječu na sposobnost održanja brzine broda u određenom vremenskom periodu. Utjecaj hrapavosti oplakane površine iznimno je važan za poslovanje broda. Ispitivanjem utjecaja oplakane površine na brzinu i snagu, dokazano je da se hrapavost brodova u službi godinama stalno povećava. Stoga se smanjuje brzina, odnosno zahtijeva veća snaga za održanje izvorne brzine. Postupkom višeatributne sinteze, primijenjene kao optimizacijske metode za kreiranje projekta poslovanja broda, čija je programska aplikacija razvijena na Fakultetu strojarstva i brodogradnje u Zagrebu, razvijeni su i objedinjeni slijedeći modeli: - model porasta otpora, pomoću ITTC 1978 formule za izračunavanje dodatka na hrapavost, - ekonomski model vezan za analizu prihoda i rashoda poslovanja, - ekološki model vezan za ispuštanje biocida iz antivegetativnih premaza, - model obrade supstrata tj. oplakane površine vezane za radove u doku, Projektni problem definiraju tri cilja, temeljena na različitim kriterijima: - ekonomski kriterij (zarada- profit brodovlasnika), - ekološki kriterij (stupanj zagađenja-dinamika izlučivanja biocida iz AV premaza, - kriterij društvene koristi (dostupnost-maksimalni broj putovanja). Kreiranje triju ciljeva provedeno je primjenom računalne simulacije i optimiranjem postupka održavanja površine trupa variranjem svih operacija čišćenja i premazivanja, vezano na performanse i ekonomske efekte, u ovisnosti o brzini broda, optimalnim intervalima dokiranja, planiranim troškovima goriva i drugih relevantnih troškova u luci i plovidbi. U programu su inkorporirane i varijable stupnja onečišćenja luka i izlučivanja toksičnih supstanci iz AV premaza kao i postupak pjeskarenja oplakane (čelične) površine. Izborom triju strategija, vezanih za kvantum izlučivanja biocida iz antivegetativnih premaza, rad artikulira ekološke efekte unutar eksploatacijskog života broda. Primjenom prikazanih modela, analizirana je strategija poslovanja jednog Suezmax tankera kao primjer optimizacijske procedure s Pareto rješenjima. Prikazani alternativni višekriterijalni program za ocjenu predviđanja poslovanja broda predstavlja unaprijeđenu metodologiju koja s dovoljnom točnošću može poslužiti brodovlasniku pri optimiranju strategije poslovanja.

Abstract

There are a large number of environmental and deteriorative factors related to the operation of a ship which affect its ability to maintain speed over a period of time. The impact of hull roughness on the economics of ship operations is significant. Investigating the influence of underwater hull surface roughness on speed and power have indicated that the ships become measurably rougher each year they are in service. The increased roughness either slows them down, or demands more fuel for a given speed. Based on computer programme application, developed at Faculty of Mechanical Engineering and Naval Architecture in Zagreb, to create a ship operation policy strategy optimisation thru multiattribute synthesis procedure, the following models are applied: - a friction resistance model based on ITTC 1978 formula, - income/expenses economy model, - antifouling paint biocide leaching ecology model, - wetted surface treatment model. Three attributes based on different criterions, determine general concept design, namely: - economy criterion i.e. profit, - criterion for the pollution of the environment i.e. biocide emissions from antifouling coatings, - accessibility criterion i.e. number of voyages. Said attributes are calculated thru computer simulation and optimisation of hull surface management practices is described including variation of optimum hull cleaning and coating schedules, and their attendant ship performance and economic benefits, with respect to ship speed, optimum docking intervals, fuel and all other relevant voyage/port cost projection, port fouling severity, biocide emission from antifouling coatings, wetted (steel substratum) surface blasting procedure. Environmental effects of three biocide emissions alternative strategies from antifouling coatings conceptual choices during entire life span of the ship are demonstrated. Based on aforementioned models data, the Suezmax Tanker operation policy strategy is analysed as an example of optimisation procedure with Pareto solutions. The applied alternative approach to multicriterial decision making process in ship operation policy procedure presents an improved methodology with a reasonable reliability in terms of procedure accuracy for Shipowner strategy management optimisation policy purposes.

Item Type: Thesis (Doctoral thesis)
Uncontrolled Keywords: hrapavost substrata; otpor trenja; antivegetativni i antikorozivni premazi; obraštaj
Keywords (Croatian): hull roughness; friction resistance; anticorrosive and antifouling coatings; fouling
Divisions: 600 Department of Naval Engineering and Marine Technology > 620 Chair of Marine Structures Design
Date Deposited: 22 Sep 2014 18:00
Last Modified: 16 Oct 2015 13:15
URI: http://repozitorij.fsb.hr/id/eprint/257

Actions (login required)

View Item View Item

Downloads

Downloads per month over past year

Nema podataka za dohvacanje citata