Izrada simulacijskog modela Ottovog motora u programu AVL Boost na temelju eksperimentalnih rezultata

Varga, Nikola (2014) Izrada simulacijskog modela Ottovog motora u programu AVL Boost na temelju eksperimentalnih rezultata. = Master's thesis (Bologna) , Sveučilište u Zagrebu, Fakultet strojarstva i brodogradnje, UNSPECIFIED. Mentor: Kozarac, Darko.

[img] Text
20_03_2014_Diplomski_rad_Nikola_Varga.pdf
Restricted to Repository staff only Jezik dokumenta:English

Download (3MB)

Abstract (Croatian)

Danas je računalna simulacija neizostavna metoda u razvoju modernog motora s unutarnjim izgaranjem. Računalne simulacije prate ubrzani razvoj računala, pa tako polako dosežu nivo u kojem mogu zamijeniti dugotrajna prototipna ispitivanja. Međutim, definiranjem modela simulacije unose se određene pretpostavke koje mogu rezultirati odstupanjem od realnog procesa, stoga je potrebno model uskladiti i provjeriti s eksperimentalnim rezultatima. U ovome radu kroz jedan primjer pojednostavljenog simulacijskog modela Ottovog motora prikazan je način određivanja i uspoređivanja parametara motora s eksperimentalnim rezultatima. Simulacijski model modeliran je koristeći programski paket AVL Boost. Model je definiran tako da omogućuje simulaciju cijelog ciklusa motora te proračun brzine oslobađanja topline koristeći eksperimentalne rezultate. Određivanje parametara koristeći eksperimentalne rezultate zahtijeva određen postupak, stoga je postupak podijeljen u dva dijela. U prvom dijelu određuju se parametri koji imaju jedinstvenu vrijednost kroz cijelo radno područje motora. Parametri se odnose na strujanje radnog medija i prijenos topline. Za određivanje tih parametara koristi se optimizacijski algoritam koji se nalazi unutar programa AVL Design Explorer. Optimizacijom parametara otklanjaju se pogreške nastale prilikom početnog definiranja simulacijskog modela. Drugi dio postupka se odnosi na određivanje parametara radnih točaka. Za svaku radnu točku određuje se brzina oslobađanja topline, temperatura na usisu i koncentracija zaostalih plinova. Oba postupka imaju mogućnost automatizacije. U radu su korištene 162 radne točke koje su raspoređene tako da pokrivaju cijelo radno području motora. Za svaku radnu točku postoje eksperimentalni podaci koje je potrebno obraditi i pripremiti prije korištenja. Za brži i kvalitetniji prikaz rezultata izrađeni su predlošci koji omogućuju grafičku usporedbu simulacijskih rezultata s eksperimentom za svaku radnu točku.

Item Type: Thesis (Master's thesis (Bologna))
Uncontrolled Keywords: AVL Boost; AVL Burn; pojednostavljen model; računalne simulacija
Subjects: TECHNICAL SCIENCE > Mechanical Engineering
Divisions: 400 Department of IC Engines and Mechanical Handling Equipment > 410 Chair of IC Engines and Motor Vehicles
Date Deposited: 22 Sep 2014 18:00
Last Modified: 16 Oct 2015 12:49
URI: http://repozitorij.fsb.hr/id/eprint/2777

Actions (login required)

View Item View Item

Downloads

Downloads per month over past year

Nema podataka za dohvacanje citata