Analiza stabiliteta i opterećenja broda za prijevoz automobila i kamiona u oštećenom stanju

Aralica, Filip (2015) Analiza stabiliteta i opterećenja broda za prijevoz automobila i kamiona u oštećenom stanju. = Analysis of stability and loads of the car-truck carrier in damaged condition. Master's thesis (Bologna) , Sveučilište u Zagrebu, Fakultet strojarstva i brodogradnje, UNSPECIFIED. Mentor: Slapničar, Vedran.

[img]
Preview
Text
ARALICA_2015_diplomski.pdf - Published Version Jezik dokumenta:Croatian

Download (20MB) | Preview
[img] Archive
CD-R Prilog.zip - Published Version Jezik dokumenta:Croatian

Download (3MB)

Abstract (Croatian)

Povećanjem globalne povezanosti i trgovine povećava se i promet prijevoza tereta brodovima. Bili to tankeri, kontejnerski brodovi, razni brodovi za dostavu, plutajuće rafinerije itd... ili brodovi za prijevoz tereta na kotačima. Radi povećanog prometa brodova, za očekivati je da će se sve veći značaj pridodavati sigurnosti posade, broda i tereta. U ovom radu je modeliran brod za prijevoz tereta na kotačima, te je koristeći program GHS izvršen proračun stabiliteta oštećenog broda vjerojatnosnom metodom. Također je za isti model izvršen proračun stabiliteta u oštećenom stanju determinističkom metodom oštećivanja, prvo jednog po jednog tanka, potom po dva susjedna i na kraju po tri susjedna tanka. Modelom su u vjerojatnosnom proračunu obuhvaćena tri stanja krcanja broda, kako je definirano u pravilima, dok je model u determinističkom proračunu definiran s dva početna stanja krcanja procijenjena kao granična. Svako od tih početnih stanja oštećeno je s 27 različitih slučajeva oštećenja. Rezultat vjerojatnosnog proračuna je indeks pregrađivanja A, dok je rezultat determinističkog proračuna predstavljen s prikazom oštećenih prostora i karakterističnih krivulja stabiliteta te uzdužne čvrstoće. Dobiveni rezultati uspoređeni su s propisima i rezultatima za neoštećeno stanje. Pokazalo se da brod u svim stanjima oštećenja zadovoljava kriterije stabiliteta po determinističkoj metodi. Rezultati vjerojatnosne analize uspoređeni su s rezultatima izrađenim prema prethodnim pravilima te je zaključak da je novi kriterij, donesen 2008. godine povećao zahtijevani indeks pregrađivanja R. Usprkos tome, dobiveni indeks A je veći od zahtijevanog indeksa R.

Abstract

With the increase of global goods exchange and commerce, global marine traffic also attained new heights. Weather they are tanker, container, ro-ro, FPSO, shuttle or ro-ro ships. Increased traffic brought about a new and increased outlook on crew, ship and cargo safety. In line with this expectance in this master's course thesis a ro-ro ship model was made, and using the program GHS damage stability was calculated both using the deterministic method and the probabilistic method. The probabilistic approach analyses three load cases, each with a corresponding subdivision load line, as defined by IMO and classification societies. The deterministic approach analyses two load cases which were deemed most critical, each of which was damaged with 27 different damage cases, some of which go beyond those required by classification societies. Results for the probabilistic method are in the form of attained subdivision index A, and the results of the deterministic method are characteristic stability curves and longitudinal strength curves, followed up with stability criteria compliance check. The deterministic method results are compared against intact ship values, and the probabilistic method results are compared to previous calculation values according to rules. Results show that all criteria are satisfied both for the deterministic approach and the probabilistic approach.

Item Type: Thesis (Master's thesis (Bologna))
Uncontrolled Keywords: stabilitet broda u oštećenom stanju; vjerojatnosna metoda; deterministička metoda; ro-ro brod; brod za prijevoz tereta na kotačima; uzdužna čvrstoća; pomorske nesreće;IMO;SOLAS;Bureau Veritas;indeks pregrađivanja
Keywords (Croatian): ro-ro ship; damage stability; marine accidents; probabilistic method; deterministic method; longitudinal strength; IMO; SOLAS; Bureau Veritas; subdivision index; two compartment ship
Subjects: TECHNICAL SCIENCE > Shipbuilding
TECHNICAL SCIENCE > Shipbuilding > ship design and offshore technology
Divisions: 600 Department of Naval Engineering and Marine Technology > 630 Chair of Ship Design and Offshore Technology
Date Deposited: 22 May 2015 11:45
Last Modified: 16 Oct 2015 12:42
URI: http://repozitorij.fsb.hr/id/eprint/4183

Actions (login required)

View Item View Item

Downloads

Downloads per month over past year

Nema podataka za dohvacanje citata