Projektiranje strukture glavnog rebra tankera prema Harmoniziranim propisima (IACS CSR BC&OT)

Plavšić, Maja (2015) Projektiranje strukture glavnog rebra tankera prema Harmoniziranim propisima (IACS CSR BC&OT). = Structural design of midship section of oil tanker according to Harmonized rules. Master's thesis (Bologna) , Sveučilište u Zagrebu, Fakultet strojarstva i brodogradnje, UNSPECIFIED. Mentor: Prebeg, Pero.

[img]
Preview
Text
Plavšić_2015_diplomski (1).pdf - Published Version Jezik dokumenta:Croatian

Download (3MB) | Preview

Abstract (Croatian)

Ovaj diplomski rad obuhvaća upoznavanje s novim Harmoniziranim pravilima, sa naglaskom na lokalno dimenzioniranje strukturnih elemenata, te na uzdužnu graničnu čvrstoću trupa kako u neoštećenom, tako i kod određenih oštećenja koja mogu biti posljedica sudara, odnosno oštećenja boka, ili nasukavanja, odnosno oštećenja dna. Na temelju Pravila izrađeni su stukturni modeli glavnog rebra trupa tankera. Izrađen je model primjenom programa MARS 2000 prema kojemu su dimenzionirani konstrukcijski elementi. Iz dimenzija određenih pomoću programa MARS 2000 izrađeni su strukturni modeli u programu MAESTRO glavnog rebra trupa tankera za neoštećeno stanje, za slučaj oštećenog boka, te za slučaj oštećenog dna. Ti modeli prikladni su za proračun uzdužne granične čvrstoće trupa broda koristeći programski modul razvijen na FSB-u (LUSA). Rezultati dobiveni programskim modulom LUSA uspoređuju se sa rezultatima ostvarenima programom MARS 2000. Na temelju izrađenih modela, izrađen je optimizacijski model u programu DeMak. U ovom radu donje granice projektnih varijabli zadane su prema proračunu minimalnih lokalnih dimenzija prema Harmoniziranim pravilima. Ciljevi optimizacije bili su što manja masa uz što veči postignuti granični moment savijanja. Za provedenu optimizaciju izvršena je analiza rezultata, te usporedba početnog, prototipnog modela i modela odabranog nakon optimizacije.

Abstract

This thesis includes familiarization with the new Common Structural Rules for Bulk Carriers and Oil Tankers, with a focus on local scantling of structural elements and the longitudinal hull ultimate strength for intact and for damage condition. Structural midship hull tanker models were build based on the Rules . A model were built using the MARS 2000, and according to MARS, structural elements were designed. According to the scantling from MARS 2000 a structural midship hull tanker models were built in the program MAESTRO for intact condition, for collision condition and for grounding condition. These models are suitable for calculating the longitudinal ultimate hull strength using a computer program developed at the Faculty of Mehanical Engineering and Naval Architecture (LUSA- longitudinal ultimate strength analysis). Results obtained with LUSA are compared with the results obtained with MARS 2000. Based on models, the optimization was done in Demak. In this thesis, the lower limit of the project variables are set according to the minimum local dimension calculated based on Harmonised rules. The objectives of optimization were structural mass minimization and maximization of ultimate bending moment. The optimization results were analysised, along with the comparison of initial prototype model and the model chosen from optimization.

Item Type: Thesis (Master's thesis (Bologna))
Uncontrolled Keywords: granična čvrstoća; višekriterijsko projektiranje; optimizacija
Keywords (Croatian): ultimate strength; multi-criteria decision making; optimization
Subjects: TECHNICAL SCIENCE > Shipbuilding > construction of vessels and offshore facilities
Divisions: 600 Department of Naval Engineering and Marine Technology > 620 Chair of Marine Structures Design
Date Deposited: 14 Jul 2015 08:24
Last Modified: 16 Oct 2015 12:41
URI: http://repozitorij.fsb.hr/id/eprint/4576

Actions (login required)

View Item View Item

Downloads

Downloads per month over past year

Nema podataka za dohvacanje citata