Istraživanje otpora potopljenog dijela jedrilice klase Optimist.

Vasilj, Andrej (2015) Istraživanje otpora potopljenog dijela jedrilice klase Optimist. = Research of sail-boat Optimist hull resistance. Master's thesis (Bologna) , Sveučilište u Zagrebu, Fakultet strojarstva i brodogradnje, UNSPECIFIED. Mentor: Šavar, Mario.

[img]
Preview
Text
Vasilj_2015_diplomski.pdf - Published Version Jezik dokumenta:Croatian

Download (6MB) | Preview

Abstract (Croatian)

U ovom radu su istražene promjene hidrodinamičkog otpora i momenta zakreta uronjenog dijela trupa jedrilice klase ’Optimist”. Promatrana je ovisnost hidrodinamičkih sila o dva parametra: kutu zakreta kormila i kutu bočnog nagiba jedrilice. Trodimenzionalna geometrija je modelirana u programskom paketu Solidworks, dok je proračunska domena izrađena u programskom paketu Salome. Istisnina jedrilice je automatski generirana koristeći prethodno navedene programske pakete i to za masu jedrilice od 35kg te srednju masu jedriličara od 45kg. Domena je ispunjena mrežom konačnih volumena koristeći programski paket cfMesh. Mreža je izrađena strukturirano koristeći heksaedarske ćelije, uz korištenje manjeg broja prijelaznih tetraedarskih i piramidalnih ćelija kao i trokutnih prizmi kako bi se očuvala geometrijska definicija rubova. Ulazni parametri strujanja su definirani uniformno, prema zadanoj brzini jedrilice od 1.5m/s tj. 3 čvora. Simulacije su izvedene stacionarnim proračunom, koristeći k − ω SST model turbulencije i standardne zidne funkcije. Kako bi se pojednostavnio proračun i skratilo vrijeme računanja, zanemaren je utjecaj valova te je rubni uvjet simetrije definiran na mjestu slobodne površine. Izrađene su simulacije za šest konfiguracija položaja kormila, dva položaja bočnog nagiba te četiri kombinacije bočnog nagiba i zakreta kormila. Prikazana su polja raspodjele transportiranih fizikalnih veličina kako bi se dobio uvid u procese strujanja u okolici uronjenog dijela trupa. Analizom rezultata su utvrđeni doprinosi viskoznih i tlačnih hidrodinamičkih sila sveukupnom otporu. Također prikazane su krivulje promjene hidrodinamičkih momenta zakreta s promjenom navedenih parametara. Konačno, dan je zaključak o kvaliteti pojedine konfiguracije na temelju dobivenih proračunskih podataka.

Item Type: Thesis (Master's thesis (Bologna))
Uncontrolled Keywords: Računalna dinamika fluida; metoda konačnih volumena; turbulencija; otpor broda; Optimist
Subjects: TECHNICAL SCIENCE > Shipbuilding > construction of vessels and offshore facilities
TECHNICAL SCIENCE > Shipbuilding > hydrodynamics of vessels and offshore facilities
TECHNICAL SCIENCE > Mechanical Engineering
TECHNICAL SCIENCE > Mechanical Engineering > general mechanical engineering (construction)
TECHNICAL SCIENCE > Mechanical Engineering > marine engineering
Divisions: 500 Department of Energy, Power Engineering and Environment > 520 Chair of Fluid Mechanics
Date Deposited: 04 Dec 2015 10:26
Last Modified: 26 Sep 2016 12:54
URI: http://repozitorij.fsb.hr/id/eprint/4936

Actions (login required)

View Item View Item

Downloads

Downloads per month over past year

Nema podataka za dohvacanje citata