Projektni indeks energetske učinkovitosti ultra velikog kontejnerskog broda tipa HHI SkyBench™ nosivosti 19000 TEU

Brečić, Hrvoje (2016) Projektni indeks energetske učinkovitosti ultra velikog kontejnerskog broda tipa HHI SkyBench™ nosivosti 19000 TEU. = Energy efficiency design index of a HHI SkyBench™ 19000 TEU ultra large container ship. Undergraduate thesis , Sveučilište u Zagrebu, Fakultet strojarstva i brodogradnje, UNSPECIFIED. Mentor: Vladimir, Nikola.

[img]
Preview
Text
Završni rad, Hrvoje Brečić.pdf - Published Version Jezik dokumenta:Croatian

Download (3MB) | Preview

Abstract (Croatian)

Globalni trend povećanja osviještenosti po pitanju zaštite okoliša i interes za unaprjeđivanjem tehnoloških rješenja koja vode ka smanjenju ispuštanja štetnih stakleničkih plinova nije zaobišao ni brodograđevnu industriju. Tako je već u preliminarnoj fazi osnivanja broda potrebno posebnu pozornost obratiti na energetsku učinkovitost broda, vodeći se smjernicama za utvrđivanje i kontrolu energetske učinkovitosti koje su uvedene u nacionalna pravila registara. Veličina kojom se izražava takva učinkovitost naziva se projektni indeks energetske učinkovitosti (EEDI), i u ovome radu je analizirana na primjeru ultra velikog kontejnerskog broda tipa SkyBench™ koji se trenutno osniva u južnokorejskom brodogradilištu Hyundai Heavy Industries. Uz analizu dostupne literature koja se prvenstveno odnosi na regulatorni okvir u području energetske učinkovitosti brodova, proveden je proračun EEDI-a za gore navedeni brod, kao i njegova usporedba sa zahtijevanom vrijednošću, oslanjajući se na proračunske veličine dobivene od brodogradilišta. Analiziran je utjecaj pojedinih proračunskih veličina na vrijednost EEDI-a, te općenito mogućnosti poboljšanja projekta s aspekta energetske učinkovitosti.

Abstract

The global trend of increasing environmental protection awareness as well as an interest to improve certain technological solutions, which lead to the reduction of pollution, have significantly influenced the shipbuilding industry. For that reason, it is necessary to pay special attention to the energy efficiency rate of the ship, starting from the early design stage. The main quantity to express ship energy efficiency is the Energy Efficiency Design Index (EEDI) which is analysed here for an ultra large container ship type SkyBench™, currently being designed by the South Korean shipyard Hyundai Heavy Industries. Also, the influence of certain parameters on the attained EEDI is considered, as well as the possibility for project improvements from the viewpoint of energy efficiency. Among other issues, the regulatory framework for achieving the international energy efficiency certificate (IEEC) is also described in this work.

Item Type: Thesis (Undergraduate thesis)
Uncontrolled Keywords: kontejnerski brod; projektni indeks energetske učinkovitosti; EEDI; ekološka prihvatljivost; međunarodni certifikat energetske učinkovitosti; IEEC.
Keywords (Croatian): container ship; energy efficiency design index; EEDI; international energy efficiency certificate; IEEC.
Subjects: TECHNICAL SCIENCE > Shipbuilding > ship design and offshore technology
Divisions: 600 Department of Naval Engineering and Marine Technology > 650 Chair of Marine Machinery and System Design
Date Deposited: 04 Mar 2016 10:51
Last Modified: 04 Mar 2016 10:51
URI: http://repozitorij.fsb.hr/id/eprint/5184

Actions (login required)

View Item View Item

Downloads

Downloads per month over past year

Nema podataka za dohvacanje citata