Utjecaj upotrebe čelika povišene čvrstoće na strukturne dimenzije glavnog rebra tankera

Deković, Matko (2016) Utjecaj upotrebe čelika povišene čvrstoće na strukturne dimenzije glavnog rebra tankera. = Influence of using high tensile steels in structural design of midship section of tanker for oil. Undergraduate thesis , Sveučilište u Zagrebu, Fakultet strojarstva i brodogradnje, UNSPECIFIED. Mentor: Andrić, Jerolim.

[img]
Preview
Text
Dekovic_2016_zavrsni_preddiplomski.pdf.pdf - Published Version Jezik dokumenta:Croatian

Download (1MB) | Preview

Abstract (Croatian)

Ovaj završni rad obuhvaća upoznavanje s novim Harmoniziranim pravilima za projektiranje konstrukcije brodova za prijevoz nafte, s naglaskom na lokalno dimenzioniranje uzdužnih strukturnih elemenata, te na uzdužnu graničnu čvrstoću trupa broda. Bilo je potrebno dimenzionirati nekoliko varijanti glavnog rebra tankera uz uporabu običnog brodograđevnog čelika ST24, čelika povišene čvrstoće AH32 i AH36, te njihovu kombinaciju. Izrađeni su modeli uz primjenu programa MARS klasifikacijskog društva Bureau Veritas s obzirom na zahtjeve za globalnom i lokalnom čvrstoćom. Svaki model je trebao zadovoljiti određene kriterije kao što su: minimalna debljina, izvijanje, dopuštena naprezanja, granična čvrstoća, zamor materijala itd. Na temelju odrađenog proračuna provedena je analiza rezultata. Sve evaluirane varijante su uspoređene na temelju njihove postignute mase konstrukcije, graničnog momenta savijanja trupa i cijene jediničnog metra konstrukcije. Dan je prikaz utjecaja čelika povišene čvrstoće na strukturne dimenzije, masu i cijenu uzdužnih elemenata glavnog rebra tankera.

Abstract

This thesis covers familiarization with the new Common Structural Rules, widely used in construction projecting of Oil Tankers, with emphasis on local scantling of longitudinal structural elements and longitudinal ultimate strenght of the hull. It was necessery to scantle a few variants of the main rib of the tanker, using ordinary-strenght shipbuilding steel ST24, higher tensile steel AH32 and AH36, and their combination as well. Models were built by using the MARS programme of the classification society Bureau Veritas, regarding requirments for global and local strenght. Every model should please certain criteria, for example: minimum thickness, buckling, design stress, ultimate strenght, fatigue. Result analisis was conducted, based on completed calculations. Every evaluated variant was compared, based on reached construction weight, ultimate bending moment and the construction cost per meter. The review of the effect of higher tensile steel on structural dimension, weight and price of the main rib longitudinal elements was given.

Item Type: Thesis (Undergraduate thesis)
Uncontrolled Keywords: konstrukcija tankera za prijevoz nafte, lokalno dimenzioniranje, uzdužna čvrstoća, čelici povišene čvrstoće, granični moment savijanja
Keywords (Croatian): construction of Oil Tanker, local scantling, longitudinal strenght, higher tensile steel, ultimate bending moment
Subjects: TECHNICAL SCIENCE > Shipbuilding > construction of vessels and offshore facilities
Divisions: 600 Department of Naval Engineering and Marine Technology > 620 Chair of Marine Structures Design
Date Deposited: 04 Mar 2016 11:35
Last Modified: 04 Mar 2016 11:35
URI: http://repozitorij.fsb.hr/id/eprint/5187

Actions (login required)

View Item View Item

Downloads

Downloads per month over past year

Nema podataka za dohvacanje citata