Šilovinac, Andrea (2016) Uređaj za ispitivanje maziva za valjne ležajeve. = Rolling bearing lubricant test rig. Undergraduate thesis , Sveučilište u Zagrebu, Fakultet strojarstva i brodogradnje, UNSPECIFIED. Mentor: Vučković, Krešimir.
|
Text
Šilovinac_2016_zavrsni_preddiplomski.pdf - Published Version Jezik dokumenta:Croatian Download (4MB) | Preview |
Abstract (Croatian)
Prema EN standardu, prilikom homologacije maziva ona moraju biti ispitana te zadovoljiti određene kriterije koje standard nalaže. Jedno od takvih ispitivanja obrađeno je u ovom radu. Konkretno, riječ je o FE8 ispitivanju, koje ispituje kvalitetu podmazivanja masti. Ispitivanje je eliminacijsko, tj. osim što se ispituje sposobnost podmazivanja masti pomoću ove metode se utvrđuje zadovoljava li mazivo osnovne uvjete kvalitetnog podmazivanja na temelju čega se odlučuje hoće li se nad njime provesti opširnije ispitivanje. Kako je cjelokupan proces utvrđivanja svojstava maziva (za srhu homologacije) vrlo dugotrajan i skup proces, ovom se metodom na relativno jednostavan način razlučuju potencijalno dobra maziva za koja ima smisla provesti takvo kompleksno ispitivanje. Sam uređaj vrši ispitivanje za dva različita režima rada, koji simuliraju gibanje željezničkog vozila i podmazivanje ležajeva unutar ležajnog kućišta osovine. Prvim režimom se ispituje mazivo za željeznička vozila čija je brzina gibanja do 200 km/h, a drugim režimom za brzinu gibanja do 300 km/h. Rad se sastoji od prevedenog opisa postupka ispitivanja te konstrukcijske razrade uređaja za FE8 ispitivanje do razine radioničkog crteža. Konstrukcijskoj razradi je prestupljeno na alternativan način od uobičajenoga radi specifičnosti zadane teme. Logički tok konstrukcijske razrade prikazan je dijagramima u kasnijem poglavlju.
Abstract
The European Standard standardizes test methods and acceptance criteria for testing the ability of bearing lubrication. One such method of testing is covered in this thesis. The FE8 test is not only used to determine the lubrication ability of lubricating greases, but it has an additional purpose to discriminate between lubricants. Since the homologation procedure for greases is very time consuming and expensive, FE8 testing method is a relatively simple way of determining if the lubricant has the potential to undergo a more complex testing procedure. The device itself performs testing for two different modes which simulate the movement of a railway vehicle and lubrication of bearings inside the axlebox. The first mode examines lubricant properties for ordinary-speed vehicles, with speeds up to 200 km/h, and the second mode for greases intended for high-speed vehicles, with speeds up to 300 km/h. This thesis translates the test procedure described in the standard and describes the design breakdown for every relevant component with corresponding technical drawings. Design breakdown approach used is not a standard one, yet it is modified to this specific thesis problem.
Item Type: | Thesis (Undergraduate thesis) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | FE8; uređaj za ispitivanje maziva; mazivo za ležajeve; masti; valjni ležajevi |
Keywords (Croatian): | FE8; testing rig; bearing lubrication; lubricants, grease, rolling bearings |
Subjects: | TECHNICAL SCIENCE > Mechanical Engineering |
Divisions: | 100 Department of Design > 120 Chair of Machine Elements |
Date Deposited: | 21 Sep 2016 08:13 |
Last Modified: | 21 Sep 2016 08:13 |
URI: | http://repozitorij.fsb.hr/id/eprint/6588 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |