Uređaj za ispitivanje tarnih ploči suhih spojki

Bego, Josip (2017) Uređaj za ispitivanje tarnih ploči suhih spojki. = Test rig for characterization of dry clutch friction plates. Master's thesis (Bologna) , Sveučilište u Zagrebu, Fakultet strojarstva i brodogradnje, UNSPECIFIED. Mentor: Herold, Zvonko.

[img]
Preview
Text
Bego_2017_diplomski.pdf - Published Version Jezik dokumenta:Croatian

Download (57MB) | Preview
[img] Text
Bego_Josip_autorska_izjava_diplomski_2017.pdf - Published Version
Restricted to Repository staff only Jezik dokumenta:Croatian

Download (511kB)

Abstract (Croatian)

Cilj ovog diplomskog rada je konstrukcijsko rješenje uređaja za ispitivanje tarnih ploča suhih spojki. Dano rješenje mora omogućiti mjerenje brzine klizanja, normalne sile, momenta sile trenja, održavanje temperature reaktivnih elemenata te relativne aksijalne pozicije reaktivnih elemenata tokom izvođenja pokusa identifikacije faktora trenja i trošenja materijala suhih spojki. Kao ispitni uzorak koristi se čitava tarna ploča s najmanjim unutarnjim /najvećim vanjskim promjerom tarne plohe 150/300 mm pogonjena servomotorom s 400 Nm i najvećom brzinom vrtnje 3000 okr/min gdje se kao reaktivni elementi koriste komponente izrezane iz potisne ploče i/ili zamašnjaka. Održavanje temperature ostvaruje se sustavom vodenog hlađenja i elektrootpronih grijača. Rad obuhvaća pregled građe automobilskih suhih spojki, postojećih rješenja ispitnog sustava za identifikaciju karakteristika trenja s njihovim prednostima i nedostacima pri čemu je na temelju utvrđenih nedostataka postojećih rješenja izvedena faza koncipiranja gdje je odabran koncept s najviše potencijala te je izvedena njegova konstrukcijska razrada.

Abstract

Goal of this master thesis is design of test rig for characterization of dry clutch friction plates. Given test rig design must enable measurement of sliding speed, normal force,friction torque, maintaining temperature of reactive componnets throught the test of fricition identification and wear mesurements on dry clutch friction materials As test sample, whole dry clutch friction plate with minimum inner /maximum outer friction plate diameter 150/300 mm is used. It is driven by servo electric motor with 400 Nm of torque and maximum rotation speeds of 3000 rpm where reactive segemnts are cut out from presure plate and/or flywheel. Temperature maintaining is achieved by water cooling system and electric heaters. Thesis comprises overview of dry clutch basic structure, existing test rig design for characterization of friction whit its advantages and disadvantages wherase concept development is made on basisi of prior test rig disadventiges and where most promesing concept is taken in design phase.

Item Type: Thesis (Master's thesis (Bologna))
Uncontrolled Keywords: mjerenje normalne sile; mjerenje brzine klizanja; mjerenje momenta sile trenja identifikacija faktora trenja; koncipiranje i konstrukcijska razrada; uređaj za ispitivanje tarnih ploči spojki.
Keywords (Croatian): dry clutch friction plate; sliding speed measurement; normal force measurement; friction torque measurement; characterization of friction coefficient, design and developement; test rig for characterization of dry clutch friction plates
Subjects: TECHNICAL SCIENCE > Mechanical Engineering
TECHNICAL SCIENCE > Mechanical Engineering > general mechanical engineering (construction)
Divisions: 400 Department of IC Engines and Mechanical Handling Equipment > 420 Chair of Mechanical Handling Equipment and Constructions
Date Deposited: 13 Jul 2017 08:09
Last Modified: 26 Feb 2020 11:54
URI: http://repozitorij.fsb.hr/id/eprint/7827

Actions (login required)

View Item View Item

Downloads

Downloads per month over past year