Konstrukcija okvira za brdski bicikl

Kuzmić, Nikola (2017) Konstrukcija okvira za brdski bicikl. = Frame design for a mountain bike. Master's thesis (Bologna) , Sveučilište u Zagrebu, Fakultet strojarstva i brodogradnje, UNSPECIFIED. Mentor: Bojčetić, Nenad.

[img]
Preview
Text
Kuzmic_2017_diplomski.pdf - Published Version Jezik dokumenta:Croatian

Download (7MB) | Preview
[img] Text
Kuzmić_Nikola_autorska_izjava_diplomski_2017.pdf - Published Version
Restricted to Repository staff only Jezik dokumenta:Croatian

Download (484kB)

Abstract (Croatian)

Ovim je radom dana konstrukcija brdskog bicikla sa stražnjim ovjesom (engl. Full Suspension). Obrađene su vrste bicikala prema namjeni, odnosno prema vrsti ovjesa. Opisana je optimizacija konstrukcija u općenitom smislu te s posebnim naglaskom na topološku optimizaciju i optimizaciju oblika. Isto tako, radom je dana osnovna matematička podloga za razumijevanje ovih metoda optimizacije te su nabrojeni najčešći alati za navedene optimizacije. Nadalje, radom su prikazani sigurnosni aspekti vezani za okvir brdskog bicikla prema normi EN 14766:2006-09 te načini ispitivanja dinamičke izdržljivosti okvira bicikla. Objašnjeno je hidrooblikovanje, vrlo čest tehnološki postupak izrade bicikla kojim se pokušava smanjiti masa koristeći se pogodnim oblicima profila cijevi za određenu vrstu naprezanja. Također, radom je dan pregled važnosti definiranja geometrije okvira i stražnjeg ovjesa te su navedena karakteristična svojstva u vožnji bicikla koja se postižu različitom geometrijom okvira i stražnjeg ovjesa. Kako bi se mogao konstruirati okvir brdskog bicikla, u radu su analizirana pretpostavljena opterećenja koja djeluju na okvir bicikla pri vožnji. Analizirana su opterećenja uslijed klačenja ravnom podlogom maksimalnom snagom, vožnje bicikla uz kočenje, slobodnog pada s visine 0,5 metara te zamor. Napravljena je provjera čvrstoće poluge stražnjeg ovjesa klasičnim pristupom i metodom konačnih elemenata te je na posljetku dana usporedba rezultata. Koristeći se topološkom optimizacijom i optimizacijom oblika s ciljem zadržavanja krutosti poluge i ograničenjem smanjenja volumena poluge za do 20 %, dobivena je konstrukcija optimizirane poluge te je dana usporedba s ne optimiziranom polugom. Na kraju ovog rada dan je zaključak.

Abstract

This paper presents frame design for a full suspension mountain bike. The bicycle types are sorted according to their purpose and type of suspension. Structural optimization is described in general with a special emphasis on topology and shape optimization. Furthermore, this paper provides basic mathematical background for understanding the given optimization methods and most common optimization software’s are listed. Moreover, the safety aspects of the mountain bike frame according to EN 14766:2006-09 and the dynamic testing of the bicycle frame are shown. Hydroforming is explained, a very common technological process of bicycle making which goal is to reduce mass using the most suitable pipe profile shape for a particular type of stress. Also, this paper gives overview of the importance of defining the frame and rear suspension geometry, as well as the characteristic features of the bicycle handling that are achieved by the different geometry of the bike frame and rear suspension. In order to construct the frame of the mountain bicycle, the paper analyzes the assumed loads affecting the frame of the bicycle during driving. Heavy loading during cycling in flatlands, bicycle riding and simultaneous braking, free fall from 0,5 meters in height and fatigue are studied. Strength of the rear suspension lever (rocker) is calculated using classical approach and finite element method. The results of strength calculation are compared. By using topology optimization and shape optimization to maintain the stiffness of the lever and limiting the volume reduction by up to 20%, the structure of the optimized lever is obtained and compared to the non-optimized lever.

Item Type: Thesis (Master's thesis (Bologna))
Uncontrolled Keywords: brdski bicikl;optimizacija;topološka
Subjects: TECHNICAL SCIENCE > Mechanical Engineering > general mechanical engineering (construction)
Divisions: 100 Department of Design > 110 Chair of Design
Date Deposited: 13 Jul 2017 10:29
Last Modified: 25 Jul 2017 12:40
URI: http://repozitorij.fsb.hr/id/eprint/7830

Actions (login required)

View Item View Item

Downloads

Downloads per month over past year

Nema podataka za dohvacanje citata