Određivanje optimalne geometrije velikih otvora u vanjskoj oplati nadgrađa višepalubnih brodova

Haraminčić, Bruno (2017) Određivanje optimalne geometrije velikih otvora u vanjskoj oplati nadgrađa višepalubnih brodova. = Determination of optimal geometry of large outer shell openings in superstructure of multi-deck ships. Master's thesis (Bologna) , Sveučilište u Zagrebu, Fakultet strojarstva i brodogradnje, UNSPECIFIED. Mentor: Andrić, Jerolim.

[img]
Preview
Text
Haraminčić_2017_diplomski.pdf - Published Version Jezik dokumenta:Croatian

Download (3MB) | Preview
[img] Text
Haramičinić_Bruno_autorska_izjava_diplomski_2017.pdf - Published Version
Restricted to Repository staff only Jezik dokumenta:Croatian

Download (465kB)

Abstract (Croatian)

Suvremene višepalubne brodove (kao što su brodovi za kružna putovanja, brodovi za prijevoz stoke, Ro-Ro brodovi itd.) karakteriziraju veliki otvori na vanjskoj oplati po cijeloj visini nadgrađa. Postojanje takvih otvora ima veliki utjecaj na raspodjelu primarnih naprezanja po visini broda i sudjelovanje nadgrađa u uzdužnoj čvrstoći. Oko kutova otvora generiraju se koncentracije naprezanja uslijed složenog smično-savojnog opterećenja, koje je potrebno što je moguće više smanjiti odabirom prikladne geometrije otvora. U radu je provedena parametarska studija kojom se istražila geometrija oko kutova otvora. Za studiju su generirani parcijalni 2D modeli vanjske oplate nadgrađa primjenom metode konačnih elemenata (MKE) u programskog paketu Femap te je analiziran njihov odziv. Sukladno rezultatima studije, odabrano je nekoliko različitih geometrija otvora te su testirani na primjeru višepalubnog broda za prijevoz žive stoke projektiranom u brodogradilištu ULJANIK (novogradnja 526). Usporedbom rezultata izvedeni su zaključci o primjenjivosti rezultata studije izvedene na parcijalnom modelu sa jednostavnim slučajem opterećenja na globalni 3D model broda sa realnim slučajevima opterećenja.

Abstract

The ship structure of modern multi-deck ships (e.g. cruise ships, livestock carriers, RoRo ships etc.) is characterized by large openings in the shell plating of the superstructre. Such openings have great influence on primary stress distribution over the ship overall depth and longitudinal ship strength. Due to a combination of shear-bending load, high stresses are concentrated around corners of the large openings, which should be decreased by choosing the proper geometry of the opening. This thesis presents a parametric study which is carried out to investigate the geometry around the corners of the openings. Partial 2D models of the superstructre side shell plating have been generated using the finite element method (FEM) and the response of the models has been analysed. The results were tested on a livestock carrier designed in the ULJANIK shipyard (newbuilding 526). Conclusions about the applicability of this study were made by comparing the results of the study to the results of the test performed on a global 3D FEM model of the ship which includes a realistic load case.

Item Type: Thesis (Master's thesis (Bologna))
Uncontrolled Keywords: višepalubni brodovi, otvori, metoda konačnih elemenata (MKE)
Keywords (Croatian): multi-deck ships, large openings, finite element method (FEM)
Subjects: TECHNICAL SCIENCE > Shipbuilding
Divisions: 600 Department of Naval Engineering and Marine Technology > 640 Chair of Shipbuilding Technology
Date Deposited: 18 Jul 2017 08:57
Last Modified: 25 Jul 2017 12:21
URI: http://repozitorij.fsb.hr/id/eprint/7855

Actions (login required)

View Item View Item

Downloads

Downloads per month over past year

Nema podataka za dohvacanje citata