Righi, Boris (2017) Numeričko modeliranje popuštanja kompozitnih epruveta karakterističnih za automobilske konstrukcije. = Numerical modelling of composite coupons applied in automotive structures. Master's thesis (Bologna) , Sveučilište u Zagrebu, Fakultet strojarstva i brodogradnje, UNSPECIFIED. Mentor: Smojver, Ivica.
|
Text
Righi_2017_diplomski.pdf - Published Version Jezik dokumenta:Croatian Download (2MB) | Preview |
|
![]() |
Text
Righi_Boris_autorska_izjava_diplomski_2017.pdf - Published Version Restricted to Repository staff only Jezik dokumenta:Croatian Download (514kB) |
Abstract (Croatian)
Tema rada je numeričko modeliranje popuštanja kompozitnih epruveta izrađenih od materijala karakterističnih za automobilske konstrukcije. Riječ je o kompozitnim materijalima ojačanim ugljičnim vlaknima u epoksidnim matricama. Nakon što je dan pregled tehničkih rješenja koja se koriste kod automobilskih kompozitnih konstrukcije, te objašnjeni osnovni pojmovi mehanike kompozitnih materijala, opisan je proces izrade ispitnih uzoraka te ispitivanje istih sa svrhom dobivanja realnih podataka o materijalu. Nakon prikaza i analize rezultata ispitivanja, popuštanje epruveta je analizirano metodom konačnih elemenata. Kao ulazni podatci za opisivanje mehaničkih svojstava materijala korišteni su podatci dobiveni eksperimentom. Razmotrena su tri često korištena kriterija popuštanja kompozitnih materijala: kriterij maksimalnih naprezanja, Tsai-Hill kriterij i Tsai-Wu kriterij. Određena je vlačna čvrstoća uzoraka prema svakom od navedenih kriterija, te su uspoređena odstupanja između pojedinih kriterija kao i odstupanja svakog kriterija od eksperimentalnih rezultata.
Abstract
The subject of this thesis is the numerical modelling of composite coupons made of materials applied in automotive structures. More precisely, the considered materials are carbon fiber reinforced polymers. In the preface, the application of composite parts in automotive structures is reviewed and the basic concepts of the mechanics of composite materials are shown. The manufacturing process of composite coupons is described, along with the experimental methods used to obtain realistic material data. The coupons were manufactured in the company Rimac Automobili and were tested on the Faculty of Mechanical Engineering and Naval Architecture, in the Laboratory for experimental mechanics. The results of the tests are shown, analyzed and used as input for the numerical modelling of coupon failure, using the finite element method. Three commonly used failure criteria were applied: the Maximum stress criterion, Tsai-Wu criterion and Tsai-Hill criterion. Coupon tensile strength was determined with each criterion and compared with the experimental data.
Item Type: | Thesis (Master's thesis (Bologna)) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | ugljična vlakna; popuštanje kompozita; vlačno ispitivanje kompozita; numerička analiza; simulacija; metoda konačnih elemenata; automobilske konstrukcije |
Keywords (Croatian): | carbon fibers, composite failure, determination of tensile properties, numerical analysis, simulation, finite element method, automotive structures |
Subjects: | TECHNICAL SCIENCE > Mechanical Engineering |
Divisions: | 1300 Department of Aeronautical Engineering > 1310 Chair of Aerodynamics |
Date Deposited: | 20 Jul 2017 11:48 |
Last Modified: | 21 Feb 2020 16:22 |
URI: | http://repozitorij.fsb.hr/id/eprint/7865 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |