Potencijal povećanja snage malog Ottovog dvotaktnog motora

Alagušić, Domagoj (2019) Potencijal povećanja snage malog Ottovog dvotaktnog motora. = Potential for the increase of power of small two-stroke spark ignition engine. Undergraduate thesis , Sveučilište u Zagrebu, Fakultet strojarstva i brodogradnje, UNSPECIFIED. Mentor: Sjerić, Momir.

[img]
Preview
Text
Alagušić_2019_završni_preddiplomski.pdf - Published Version Jezik dokumenta:Croatian

Download (2MB) | Preview
[img] Text
Alagušić_Domagoj_autorska_izjava_završni rad_2019.pdf - Published Version
Restricted to Repository staff only Jezik dokumenta:Croatian

Download (493kB)

Abstract (Croatian)

Broj vozila koje pokreću dvotaktni Ottovi motori se proteklih godina drastično smanjio. Iako su postali rijetkost na javnim prometnicama, danas ih se još može naći na trkaćim stazama. U Hrvatskoj se organiziraju amaterske utrke u kojima se vozači natječu na Tomos mopedima koje pokreću mali dvotaktni Ottovi motori. Kao subjekt istraživanja u ovom radu odabran je moped Tomos A3 koji prema pravilima natjecanja spada u klasu 1 – Automatik, a još je odabrana i potklasa Kit. Poštujući pravila odabranih klasa potrebno je promjenom određenih konstrukcijskih i radnih parametara pomoću numeričkih simulacija povećati snagu originalnog motora. Koristeći se programskim paketom za simulacije rada motora s unutarnjim izgaranjem AVL Boost™ verzija 2013.2, prvo je izrađen simulacijski model originalnog motora koji je s dovoljnom preciznošću opisao njegovo ponašanje. Kako bi analizirali mogućnosti povećanja efektivne snage motora na originalnom modelu motora provedene su zasebne promjene kuta pretpaljenja, kompresijskog omjera (smanjenje kompresijskog volumena), radnog volumena cilindra (promjena nazivnog promjera cilindra), usisnog i ispušnog sustava. Razvodni sustav kojeg predstavljaju prestrujni kanali i kućište motora nije mijenjano u ovoj analizi. Prvo su analizirani utjecaji svake promjene pojedinačno, a zatim su odabrane preinake koje su pridonijele povećanju snage i pomoću njih je napravljen preinačeni model motora. Na kraju su kvantificirani pojedini utjecaji na povećanje efektivne snage motora čime se daju smjernice koji konstrukcijski elementi dvotaktnog Ottovog motora najviše doprinose povećanju njegove snage.

Abstract

The number of two-stroke Otto engine vehicles has been drastically reduced during the last few years. Although they have become a rarity on public roads, today they can still be found on speedways. In Croatia there are organized races for drivers competing on small two-cycle Otto engine Tomos mopeds. Tomos A3 moped, according to competition rules class 1- Automatic, subclass Kit, has been selected as the research subject for this paper. Obeying the rules of the chosen class it is required to increase the power of the original engine by changing specific construction and operating parameters using numerical simulations. Using the software package AVL Boost™ version 2013.2 for internal combustion engines, simulation model of the original engine, decribing its behaviour with the appropriate precision, has been constructed. To analyze the options of increasing the power of the original engine, separate changes in the ignition timing, compression ratio (reduction of compression volume), swept volume (change in the cylinder nominal diameter), intake and exhaust system have been made. The distribution system, crossover duct and crankcase, has not been altered for this analysis. The impact of every alteration has been analyzed separately and the ones contributing the most to performance improvement have been chosen and used for builiding the altered engine model. Finally, separate effects on the increase of the effective engine power have been quantified giving guidelines on which construction elements of the two-stroke Otto engine contribute the most for increasing its power.

Item Type: Thesis (Undergraduate thesis)
Uncontrolled Keywords: dvotaktni Ottov motor; računalne simulacije; AVL Boost™; povećanje snage
Keywords (Croatian): two-stroke Otto engine; cycle simulation; AVL Boost™; increase in power
Subjects: TECHNICAL SCIENCE > Mechanical Engineering > general mechanical engineering (construction)
Divisions: 400 Department of IC Engines and Mechanical Handling Equipment > 410 Chair of IC Engines and Motor Vehicles
Date Deposited: 01 Mar 2019 11:02
Last Modified: 07 Nov 2019 16:34
URI: http://repozitorij.fsb.hr/id/eprint/9220

Actions (login required)

View Item View Item

Downloads

Downloads per month over past year