Nadogradnja i validacija kvazidimenzijskog modela dvogorivnog izgaranja u simulacijama radnog ciklusa motora

Krajnović, Josip (2019) Nadogradnja i validacija kvazidimenzijskog modela dvogorivnog izgaranja u simulacijama radnog ciklusa motora. = Upgrade and validation of the quasi-dimensional model for dual fuel combustion in engine cycle simulations. Master's thesis (Bologna) , Sveučilište u Zagrebu, Fakultet strojarstva i brodogradnje, UNSPECIFIED. Mentor: Kozarac, Darko.

[img]
Preview
Text
Krajnović_2019_diplomski.pdf - Published Version Jezik dokumenta:Croatian

Download (5MB) | Preview
[img] Text
Krajanović_Josip_autorska_izjava_diplomski_2019.pdf - Published Version
Restricted to Repository staff only Jezik dokumenta:Croatian

Download (554kB)

Abstract (Croatian)

U okviru ovog diplomskog rada provedena je nadogradnja i validacija novorazvijenog kvazidimenzijskog modela dvogorivnog izgaranja u simulacijama radnog ciklusa motora. Glavni cilj rada bio je povećati točnost simulacijskih rezultata, uz zadržavanje ili poboljšanje prediktivnosti modela. U uvodnom dijelu rada ukratko su opisani fizikalni procesi karakteristični za ovakav tip izgaranja, kao i glavne značajke novorazvijenog kvazidimenzijskog modela dvogorivnog izgaranja. Iz parametrizacije i validacije modela temeljem eksperimentalnih rezultata izmjerenih u Laboratoriju za motore i vozila na motoru Hatz 1D81, prikazane u drugom poglavlju, definirana su određena ograničenja modela te određene poželjne nadogradnje modela s ciljem povećanja točnosti simulacijskih rezultata. Nadogradnje modela, prikazane su u trećem poglavlju, implementirane su u model te je provedena validacija nadograđenog modela. Rezultati parametrizacije i validacije nadograđenog modela prikazani su u četvrtom poglavlju, a provedena je te prikazana i analiza izoliranog utjecaja pojedinih nadogradnji na točnost simulacijskih rezultata, kao i dodatna analiza prediktivnosti nadograđenog modela. Na samom kraju rada izvedeni su zaključci na temelju provedenih analiza.

Abstract

In this master thesis an upgrade and validation of the newly developed quasi-dimensional model for dual fuel combustion in engine cycle simulations is presented. The main goal of the thesis was to increase the accuracy of the simulation results while maintaining, or even increasing the predictivity of the model. At the beginning of the thesis, the physical processes occurring in dual fuel combustion are described and the main features of the newly developed quasi-dimensional model for dual fuel combustion are presented. From the parametrization and validation of the model based on the experimental results obtained on Hatz 1D81 engine in Laboratory for engines and vehicles and shown in second chapter of this thesis, possible upgrades of the model are identified which could increase the accuracy of the simulation results. The upgrades, presented in third chapter, are implemented in the model and such upgraded model is again parametrized and validated. The parametrization and validation of the upgraded model is shown in fourth chapter. The isolated impact of every upgrade on the accuracy of simulation results and the predictability of the upgraded model are also analyzed and presented. At the end of the thesis the conclusions are drawn based on the performed analysis.

Item Type: Thesis (Master's thesis (Bologna))
Uncontrolled Keywords: dvogorivni motor; izgaranje; simulacija
Keywords (Croatian): dual-fuel engine; combustion; simulation
Subjects: TECHNICAL SCIENCE > Mechanical Engineering
Divisions: 400 Department of IC Engines and Mechanical Handling Equipment > 410 Chair of IC Engines and Motor Vehicles
Date Deposited: 09 May 2019 09:40
Last Modified: 29 Oct 2019 12:39
URI: http://repozitorij.fsb.hr/id/eprint/9301

Actions (login required)

View Item View Item

Downloads

Downloads per month over past year