Ocjena radnog opterećenja pilota helikoptera za scenarij slijetanja na brodsku platformu

Gašparac, Tibor (2019) Ocjena radnog opterećenja pilota helikoptera za scenarij slijetanja na brodsku platformu. = Assessment of pilot workload rating in a ship deck landing scenario. Master's thesis (Bologna) , Sveučilište u Zagrebu, Fakultet strojarstva i brodogradnje, UNSPECIFIED. Mentor: Vrdoljak, Milan.

[img]
Preview
Text
Gasparac_2019_diplomski.pdf - Published Version Jezik dokumenta:English

Download (3MB) | Preview
[img] Text
Gašparac_Tibor_autorska_izjava_diplomski_2019.pdf - Published Version
Restricted to Repository staff only Jezik dokumenta:Croatian

Download (471kB)

Abstract (Croatian)

Slijetanje helikoptera na brodsku platformu predviđenu za takvu misiju, veoma je zahtjevan zadatak za pilote budući da se pri slijetanju moraju uzeti u obzir nasumične kretnje broda na valovima, degradirani vizualni uvjeti i turbulencije struje zraka sa rotora koja nailazi na brodsku platformu. Slijetanje helikoptera na brodsku platformu izvodi se u raznim slučajevima kao na primjer u operacijama spašavanja, prisilnog slijetanja zbog eventualnih kvarova iznad helikoptera iznad vode, vojnim operacijama, edukaciji pilota helikoptera kao i mnogim drugim. Iz tog razloga, motivacija za ovaj diplomski rad upravo je simulacija slijetanja helikoptera na brodsku platformu. Kao alat za provedbu ove simulacije koristit će simulator leta helikoptera (Rotorcraft Simulation Environment) smješten na Tehničkom Sveučilištu u Minhenu. Kako bi se kretnje broda u nastavku projekta mogle implementirati, potrebno je modelirati brod opisan kasnije u diplomskom radu, sa središtem koordinatnog sustava u središtu platforme za slijetanje helikoptera. Baza podataka koja sadrži informacije o nasumičnim kretnjama broda na površini vode preuzeta je iz Systematic Characterization Of the Naval Environment (SCONE) projekta, čiji su podaci dobiveni simulacijom kretanja brodske palube broda tipa DDG-51 korvete. U bazi podataka dostupne su informacije o gibanju broda u svih šest stupnjeva slobode. Glavna zadaća ovog diplomskog zadatka koji je dio Helicopter Ship Deck Operations (HELIOP) projekta je integracija SCONE baze podataka u sam ROSIE simulator koristeći programske pakete Matlab i Simulink, te povezivanje sa postojećim sustavom za simulaciju leta helikoptera. Nakon implementacije podataka o kretanju broda u sam simulator, organizirati će se testni letovi u kojima će se proučavati polu-autonomno i ručno slijetanje helikoptera na brod. Svrha testova je subjektivna i objektivna kvantitativna procjena intenziteta radnog opterećenja koji pilot ulaže prilikom slijetanja, te usporedba istog u različitim slučajevima. Kako bi se provela analiza, osmišljeni su specifični upitnici sa usmjerenim pitanjima na temelju kojih će se prikupiti podaci za usporedbu. Objektivna procjena radnog opterećenja promatrat će se također sa objektivnog stajališta, analizirajući pokrete pilotske upravljačke palice u različitim slučajevima.

Abstract

Helicopter landing on a ship deck is a challenging task due to increased pilot workload while dealing with random ship motion and effects like ship air wake turbulence. There are numerous occasions where the helicopter ship deck landing could be necessary like naval rescue operations, forced landing over the sea due to possible helicopter system failures, military operations and exercises, helicopter pilot training. For that matter, this master’s thesis deals with the simulated ship deck landing scenario. A six degrees of freedom Rotorcraft Simulator Environment (ROSIE) which is situated at the Technical University of Munich (TUM) will be used as a tool to execute the simulation. For that purpose, it was necessary to build a completely new ship model with the coordinate system origin in the center of the ship deck, so the motion data can be implemented later. Afterwards, a realistic ship deck landing simulation scenario could be successfully executed. The movement data which will be implemented is acquired from the Systematic Characterization of the Naval Environment (SCONE) project database and the data is provided for simulated deck motion using a state-of-the-art non-linear seakeeping prediction code (LAMP). Files from the database include a full, consistent set of six degrees of freedom ship deck motion data for a generic surface combatant ship (DTMB Model 5415 hull) which is a representative of a DDG-51 type ship. The main object of this thesis inside the HELIOP project is to integrate the SCONE database as a single Simulink block to the ROSIE environment which is simulated by MATLAB files with a flight model based on recorded data. After the data implementation, integration to the graphical interface, flight test campaigns will be defined for the helicopter ship deck landing in manual and guided mode scenarios. The focus of the flight campaigns will be put on subjective and objective quantitative analysis in terms of required pilot workload during the landing phase. Specific set of questionnaires for the pilots will be presented and used to help with the subjective workload assessment. The objective workload assessment will be conducted by analyzing the cyclic stick input data in different landing scenarios.

Item Type: Thesis (Master's thesis (Bologna))
Uncontrolled Keywords: simulator leta helikoptera; slijetanje helikoptera na brodsku platformu; SCONE; procjena radnog opterećenje pilota; simulacija s pilotom u petlji; HELIOP
Keywords (Croatian): helicopter ship deck landing; “pilot-in-the-loop simulation”; SCONE; subjective workload assessment; HELIOP
Subjects: TECHNICAL SCIENCE > Aviation, rocket and space technology
Divisions: 1300 Department of Aeronautical Engineering > 1320 Chair of Aircraft Dynamics
Date Deposited: 15 May 2019 09:28
Last Modified: 29 May 2019 12:34
URI: http://repozitorij.fsb.hr/id/eprint/9309

Actions (login required)

View Item View Item

Downloads

Downloads per month over past year