Analiza utjecaja blizine tla (Ground effect) na strujanje zraka oko profila krila

Burić, Mladen (2010) Analiza utjecaja blizine tla (Ground effect) na strujanje zraka oko profila krila. = Undergraduate thesis , Sveučilište u Zagrebu, Fakultet strojarstva i brodogradnje, UNSPECIFIED. Mentor: Mahalec, Ivan.

[img]
Preview
Text
06_07_2010_Zavrsni_rad-Mladen_Buric.pdf - Published Version Jezik dokumenta:Croatian

Download (9MB) | Preview

Abstract (Croatian)

U aerodinamici cestovnih vozila često se koriste krila, tj. površine koje u smjeru strujanja imaju presjek oblikovan kao aerodinamički profil i koje stvaraju negativni uzgon (potisak, engl. Downforce, njem. Abtrieb), te time poboljšavaju stabilnost vozila pri velikim brzinama. U ovom radu bilo je potrebno ispitati utjecaj blizine podloge na karakteristike 2-D strujanja oko naopako okrenutog i zakrivljenog aeodinamičkog profil NACA 23012. Ubrzanje struje zraka između donje površine krila i tla (eng. Venturi effect) rezultira porastom sile potiska na krilu (eng. Ground effect). Pri tome je blizina podloge opisana varijacijom bezdimenzijskog parametra H/c u vrijednostima 2, 1, 0.5 i 0.25 (H predstavlja udaljenost izneđu krila i podloge, dok je c duljina profila). U izradi rada korišten je komercijalni CFD (Computational Fluid Dynamics) program za računalnu dinamiku fluida FLUENT.

Item Type: Thesis (Undergraduate thesis)
Uncontrolled Keywords: krilo; NACA; Venturijev efekt; Ground effect; koeficjent uzgona; koeficjent otpora
Divisions: 400 Department of IC Engines and Mechanical Handling Equipment > 410 Chair of IC Engines and Motor Vehicles
Date Deposited: 22 Sep 2014 18:00
Last Modified: 16 Oct 2015 13:07
URI: http://repozitorij.fsb.hr/id/eprint/999

Actions (login required)

View Item View Item

Downloads

Downloads per month over past year

Nema podataka za dohvacanje citata