Analiza naprezanja pri udaru leda u pretkrilce velikog putničkog aviona

Badurina Žakan, Ivan (2018) Analiza naprezanja pri udaru leda u pretkrilce velikog putničkog aviona. = Stress analysis at hail impact in a large airliner slat structure. Master's thesis (Bologna) , Sveučilište u Zagrebu, Fakultet strojarstva i brodogradnje, UNSPECIFIED. Mentor: Ivančević, Darko.

[img]
Preview
Text
Badurina Žakan_2018_diplomski.pdf - Published Version Jezik dokumenta:Croatian

Download (7MB) | Preview
[img] Text
Badurina_Žakan_Ivan_autorska_izjava_diplomski_2018.pdf - Published Version
Restricted to Repository staff only Jezik dokumenta:Croatian

Download (392kB)

Abstract (Croatian)

Oštećenja nastala udarom tuče stvarna su prijetnja za integritet dijelova konstrukcije zrakoplova kao što su napadni rubovi, nos zrakoplova, i usisnici motora. Iako analiza vremenskih uvjeta smanjuje vjerojatnost udara tuče, ponekad prolaz kroz oluju postaje neizbježan i, u takvom slučaju, obvezno je da konstrukcije zrakoplova pokazuju odgovarajuću razinu tolerancije na štetu uzrokovanu udarom tuče. Stoga, kako su eksperimentalni testovi skupi i kompleksni, važno je razviti numeričke modele koji u konačnici omogućuju efikasno projektiranje komponenata otpornih na udar tuče. Sukladno tome, u ovom istraživanju, koristeći Abaqus/Explicit programski paket, korištena su dva numerička pristupa: SPH (eng. Smoothed-Particle Hydrodynamics) model i CEL (eng. Coupled Eulerian Lagrangian) model. U početku istraživanja provedenih tijekom izrade ovog rada su ova dva modela validirana u odnosu na dokumentirane eksperimentalne testove te su naknadno upotrijebljeni za simulaciju udara tuče u pretkrilce zrakoplova Airbus A320. Zrakoplovne konstrukcije su u sve većim udjelima izrađene od kompozitnih materijala zbog njihovih prednosti, ponajviše veće specifične čvrstoće i krutosti u odnosu na metalne konstrukcije. Zbog toga su,odgovarajući dijelovi numeričkog modela metalne konstrukcije pretkrilca zamijenjeni kompozitnim materijalom te je napravljena usporedba oštećenja uzrokovanog udarom leda u te dvije različite konstrukcije.koristeći Abaqus/Explicit programski paket, korištena su dva numerička pristupa: SPH (eng. Smoothed-Particle Hydrodynamics) model i CEL (eng. Coupled Eulerian Lagrangian) model. U početku istraţivanja provedenih tijekom izrade ovog rada su ova dva modela validirana u odnosu na dokumentirane eksperimentalne testove te su naknadno upotrijebljeni za simulaciju udara tuče u pretkrilce zrakoplova Airbus A320. Zrakoplovne konstrukcije su u sve većim udjelima izraĎene od kompozitnih materijala zbog njihovih prednosti, ponajviše veće specifične čvrstoće i krutosti u odnosu na metalne konstrukcije. Zbog toga su, odgovarajući dijelovi numeričkog modela metalne konstrukcije pretkrilca zamijenjeni kompozitnim materijalom te je napravljena usporedba oštećenja uzrokovanog udarom leda u te dvije različite konstrukcije.

Abstract

Damage caused by hail impact presents a real threat for the integrity of certain airplane structural elements such as: leading edges, the nose of the plane, and engine intake. Although the analysis of weather conditions reduces probability of hail impact, sometimes a transit through a storm is inevitable and, in such a scenario, it is mandatory that the airplane structure demonstrates a corresponding level of tolerance for the damage caused by hail impact. Therefore, taking into consideration the complexity and the financial costs of experimental tests, it is important to develop numerical methods which enable the design of structural components resistant to hail impact. Accordingly, two numerical models were used, in this research using the Abaqus/Explicit: SPH model and the CEL model. In the beginning, these two models were validated using experimental tests from the literature. Additionally, these models were used for the simulation of hail impact on the Airbus A320 slat. Today, composite materials are used in aircraft structures in a larger share than before due to their advantages; mainly due to their higher specific strength and stiffness compared to metallic structures. Therefore, certain parts of the numerical model of the metallic slat structure were replaced with composite materials and a comparison of the damage caused by the impact of ice in these two different constructions was made.

Item Type: Thesis (Master's thesis (Bologna))
Uncontrolled Keywords: Udar leda;Smoothed-Particle Hydrodynamics;Coupled Eulerian-Lagrangian;materijalni model;pretkrilce
Keywords (Croatian): Hail impact;Smoothed-Particle Hydrodynamics;Coupled Eulerian-Lagrangian;material model;slat
Subjects: TECHNICAL SCIENCE > Aviation, rocket and space technology
Divisions: 1300 Department of Aeronautical Engineering > 1310 Chair of Aerodynamics
Date Deposited: 23 Mar 2018 13:50
Last Modified: 02 Sep 2019 12:46
URI: http://repozitorij.fsb.hr/id/eprint/8548

Actions (login required)

View Item View Item

Downloads

Downloads per month over past year